[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: اطلاعات نشريه :: راهنمای نویسندگان :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
آرشیو مجله و مقالات::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
:: دوره 3، شماره 1 - ( 3-1404 ) ::
جلد 3 شماره 1 صفحات 18-6 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی در توسعه برندهای نوظهور (مطالعه موردی برند دیوا)
محمدجواد فاتح*، مریم محبوبی
گروه مهندسی صنایع، موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، تهران، ایران
چکیده:   (10 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی نقش اینفلوئنسرهای اینستاگرام در توسعه برندهای نوظهور، به ویژه برند دیوا در حوزه زیبایی ایران، انجام شد. با توجه به تمرکز این پلتفرم بر محتوای بصری و تأثیرگذاری آن بر رفتار مصرف کنندگان، چهار فرضیه کلیدی شامل تأثیر اعتبار اینفلوئنسر، کیفیت محتوا، اعتماد مصرف کننده و تصویر برند بر توسعه برندها آزمون شد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و با روش توصیفی-پیمایشی انجام شد و داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد (۳۷ سؤال لیکرتی) از ۱۴۵ مصرف کننده برند دیوا گردآوری شد. تحلیل دادهها با نرم افزار Smart-PLS و روش مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) نشان داد تمامی فرضیه ها در سطح اطمینان ۹۹% تأیید میشونداعتبار اینفلوئنسر با ضریب 897/0 بیشترین تأثیر را داشت و پس از آن تصویر برند (732/0)، اعتماد مصرفکننده (561/0) و کیفیت محتوا (548/0) به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند. یافته ها بر اهمیت همکاری با اینفلوئنسرهای میانی (۱۰۰-۲۰۰ هزار دنبال کننده)، تولید محتوای بصری جذاب و تقویت اعتماد از طریق تعامل با مخاطبان تأکید کردند. نتایج، لزوم به کارگیری راهبردهای یکپارچه بازاریابی دیجیتال برای موفقیت برندهای نوظهور در بازار رقابتی ایران را نشان میدهد. محدودیت های پژوهش شامل تمرکز بر یک برند خاص و نمونه گیری محدود است که پیشنهاد می شود در مطالعات آتی با بررسی صنایع دیگر و متغیرهای فرهنگی تکمیل شود.
 
واژه‌های کلیدی: اینفلوئنسر، توسعه برندهای نوظهور، شبکه های اجتماعی
متن کامل [PDF 1576 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/1/25 | پذیرش: 1404/3/10 | انتشار: 1404/3/29


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


فاتح محمدجواد، محبوبی مریم. نقش تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی در توسعه برندهای نوظهور (مطالعه موردی برند دیوا). فصلنامه رویکردهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت. 1404; 3 (1) :6-18

URL: http://iem-science.ir/article-1-43-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 1 - ( 3-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه رویکردهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت Quarterly Journal of New Approaches in Industrial Engineering and Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 56 queries by YEKTAWEB 4714