[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: اطلاعات نشريه :: راهنمای نویسندگان :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
آرشیو مجله و مقالات::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
:: دوره 3، شماره 1 - ( 3-1404 ) ::
جلد 3 شماره 1 صفحات 5-1 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر بازاریابی سبز بر رفتار خریدار در صنعت کفش
محمدمتین قویدل*، مریم محبوبی
گروه مهندسی صنایع، موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند، تهران، ایران
چکیده:   (4 مشاهده)
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر بازاریابی سبز بر رفتار مصرف‌کنندگان در صنعت کفش می‌باشد. در سال‌های اخیر، افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی در میان مشتریان، شرکت‌ها را وادار کرده تا رویکردهای بازاریابی خود را با ملاحظات محیط‌زیستی همسو کنند. این تحقیق با بهره‌گیری از روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه، به بررسی نقش مؤلفه‌های بازاریابی سبز (نظیر تبلیغات سبز، بسته‌بندی پایدار، آگاهی محیط‌زیستی برند و مسئولیت اجتماعی) بر تصمیم خرید مشتریان کفش پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل مصرف‌کنندگان کفش در شهر تهران بود که از میان آن‌ها، تعداد 300 پرسشنامه توزیع و 273 مورد قابل تحلیل بازگردانده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بازاریابی سبز تأثیر مثبت و معناداری بر تصویر برند، وفاداری مشتریان و تمایل به خرید مجدد دارد. همچنین مشخص شد که مشتریان نسبت به برندهایی که عملکرد زیست‌محیطی بهتری دارند، تمایل بیشتری برای خرید و توصیه به دیگران دارند. در پایان، بر اهمیت به‌کارگیری استراتژی‌های بازاریابی سبز برای افزایش مزیت رقابتی و تقویت موقعیت برند در صنعت کفش تأکید شده و پیشنهاداتی کاربردی برای تولیدکنندگان، بازاریابان و سیاست‌گذاران ارائه گردیده است.
 
واژه‌های کلیدی: بازاریابی سبز، رفتار مصرف‌کننده، صنعت کفش، تبلیغات محیط‌زیستی، وفاداری به برند، بسته‌بندی پایدار
متن کامل [PDF 310 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1404/4/10 | پذیرش: 1404/6/10 | انتشار: 1404/6/28


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


قویدل محمدمتین، محبوبی مریم. تأثیر بازاریابی سبز بر رفتار خریدار در صنعت کفش. فصلنامه رویکردهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت. 1404; 3 (1) :1-5

URL: http://iem-science.ir/article-1-47-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 1 - ( 3-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه رویکردهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت Quarterly Journal of New Approaches in Industrial Engineering and Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 4714